Hva en kan forvente fra å benytte Venezu over tid til møtebooking er et av de mest vanlige spørsmålene vi får i møter med potensielle nye kunder – og med eksisterende kunder om de har et nytt produkt eller tjeneste. Det er et spørsmål som fortjener et mer utfyllende svar.
Vi har fått tilbakemeldinger fra kunder den siste tiden på resultater fra kampanjer vi har gjort for dem:
· Et av Norges største og ledende konsulenthus: salg i mer enn 50% av alle møter og største, foreløpige, salg er på 40 millioner kroner «and counting». Dette selskapet hadde aldri vurdert å bruke møtebooking tidligere
· I møte med tidligere kunde, som nå tar oss inn i nytt selskap, der han estimerte at det var salg på 40% av alle møter vi booket i hans forrige selskap
· Microsoftpartner ble løftet opp et nivå på partnerstigen takket være de workshopene vi booket inn
· Kunde der vi har booket inn mer enn 300 møter gav salg på 25% av møtene
· Oppdrag med målgruppe helsevesen hvor vi har vi booket tresifret antall møter: salg på 50% av møtene
Så hva er hit rate på ditt prosjekt og hva kan du forvente fra møtebooking med Venezu? Hitrate er alltid et vanskelig spørsmål for det kommer an på prosjektet, segmentet, størrelsen på bedriftene som vi ringer og en rekke andre faktorer. Eksemplene mine over er fra helt (!) kalde samtaler og det er disse tallene også: hit rate på møtebooking for verdensledende IT-sikkerhetsselskap er lik 17-18% på topp1000 største selskaper i Norge, møtebooking der HR er målgruppen blir det møter på 10-12% av alle avsluttede samtaler og kampanje mot forhandlere med hit rate på 20%+.
Det fine med CRM-verktøy, som blant annet Hubspot, er at det gir kundene våre fortløpende oppdatering på hva vi gjør, men det gir oss også interessant innsikt. Hos en av våre kunder har vi tilgang til resultatene som også en av våre konkurrenter har levert så langt i år. I snitt leverer våre operatører nøyaktig det samme antallet forsøk ut som vår konkurrent. MEN, i antallet møter leverer vår konkurrent bare 21,7% av de antallet møter vi gjør – og vi vet at det selges bra på de møtene vi booker. Senest for et par uker siden ble det gjort et salg der bare det ene dekker kostandene for halvannen måneds drift med Venezu. Dette er en kunde som har brukt oss i lang tid og som vil fortsette med det.
Vi jobber med en hel rekke ulike segmenter og kontakter dere oss har vi et estimat og erfaring på de fleste type målgrupper. Vi kom til kort en gang: forventet antall møter om vi hadde ringt på kjemikalier mot fiskebåtrederier. Men vi vet hvor mye fiskekroker som man kan forvente å selge (helt sant) til dem!