Nyheter

8000 dager med møtebooking

Det har gått 8000 dager siden vi startet opp!

Nylig publiserte vi en artikkel om Tonje Bondhus her hos oss i Venezu – hun har nå logget 20 000 timer i bedriften! Et imponerende tall. Nå runder også vi i Venezu en ny milepæl: det har gått 8000 dager siden vi startet opp! Det er uendelig mye positivt å slå i bordet med, men la oss begynne med de dagene som kanskje har vært mest kritiske.

Hvor mange ganger har vi ikke hørt: «Vi har prøvd møtebooking, og det fungerer ikke». Vår største «konkurrent» er ofte bedriftene selv som har hatt en dårlig opplevelse med det vi tilbyr. Det var kanskje det største hinderet å komme over de første årene – og til tider er det fremdeles det.

Statistikken viser at de fem første årene er kritiske for oppstart av en bedrift; nærmere 80% (!) av alle nye bedrifter forsvinner i løpet av denne perioden. Når det er sagt, går vi mot vårt beste år noen gang, men det har ikke kommet gratis. I 2018 endret vår største kunde sin strategi, og vi mistet nesten 2/3 avarbeidsstyrken vår over ett år. På det meste var vi 70 medarbeidere i selskapet. I dag har vi kun én person igjen hos denne kunden – noe som krevde en enorm innsats for å bygge oss opp igjen.

De neste to årene jobbet vi beinhardt for å erstatte den tapte omsetningen, og når vi endelig var på rett vei, kom pandemien. Mer eller mindre alle prosessene vi hadde bygget opp stoppet opp, og nok en gang måtte vi begynne på nytt. Alternativet til å brette opp ermene og gå på igjen var å gi opp. Det er aldri et godt alternativ i livet. Ironisk nok var det i mai 2020, da alt sto stille, det at Stein Dale, gründer og eier av Venezu, ble inspirert til å starte det vi kaller Venezu 3.0.

Venezu 1.0 handlet om møtebooking, før vi utviklet Venezu 2.0 til et vikar- og bemanningsbyrå. Venezu 3.0 er «back-to-basics», med den forskjellen at vi har kombinert det beste fra de to tidligere versjonene. Mer om dette og våre tjenester kan du lese på nettsidene våre.

Dette kunne lett ha vært en tekst der vi ukritisk hyllet oss selv, men sannheten er at det ligger beinhardt arbeid bak hver eneste dag på kontoret. Apropos tilbakemeldinger, så hører vi ofte fra kunder: «Vi vet hvor krevende og vanskelig det dere gjør er, og vi respekterer virkelig innsatsen!» Slike tilbakemeldinger motiverer oss til å gjøre en enda bedre jobb! Det å drive Venezu føles som å delta i en uendelig stafett, der lojale kunder støtter oss,og dyktige medarbeidere overtar stafettpinnen etter de som går videre i karrieren.

Kontakt oss for å høre hva som kreves for å bli Norges eldste B2B-callcenter – kort fortalt: du må levere varene, så enkelt er det.

Del med andre
Linkedin logo

Interessert i økt kundevekst?

Kontakt oss

Les flere nyheter

Les alle nyheter

Les selgerbloggen

Les mer i selgerbloggen

Les om våre flinke ansatte

Les flere Venezu Stories