Bærekraft gjennom Venezu

Leverer dere bærekraftige tjenester eller produkter? Trenger du å få kommunisert dette til dine kunder? Da bør du lese videre om hva vi i Venezu kan hjelpe dere med!

Bilde av en plante på jorden som har ulike bilder rund seg som illustrerer bærekraft

I en interessant artikkel i Finansavisen skriver de om konsulentgiganten EY som skal ansette 250 bærekraftsrådgivere de neste tre årene (les den her bak betalingsmur om du har tilgang: https://finansavisen.no/nyheter/arbeidsliv/2022/02/15/7819820/ey-jakter-250-baerekraftsradgivere)

I artikkelen sier EY blant annet at «Årsaken til den voldsomme oppbemanningen ligger i økt etterspørsel etter bærekraftstjenester. Etterspørselen er blant annet drevet av nye lover og regler». Videre sier de at «Et overordnet mål i EU er å kutte 55 prosent innen 2030, og stimulere til en mer sirkulær økonomi. Flere ulike direktiv regulerer dette. Sustainable Finance Disclosure Regulation (SFDR), som gjelder bankene, er allerede innført. Snart kommer EU-taksonomien, som mange jobber med i dag. Men den virkelig store endringen er EUs nye rapporteringsdirektiv for bærekraftsrapportering. Dette vil trolig tre i kraft fra regnskapsåret 2023.»

For stadig flere forbrukere og bedrifter blir det viktigere og viktigere at deres leverandører og partnere leverer bærekraftige produkter og tjenester. Dette må en også kommunisere til potensielle kunder og dette er Venezu ekspert på. Miljøvennlig transport av varer, resirkulering, grønn IT, miljøvennlige produkter, software som reduserer miljøpåvirkning og plastgjenvinning er noen få eksempler på våre oppdrag der bærekraft er i sentrum.

En kan ikke «grønnvaske» sine produkter og tjenester om det ikke stemmer – det kjøper ikke markedet. Men dersom en har en tjeneste der dette er et godt poeng, og at det kan oppfattes av potensielle kjøpere som at dette gir en tilleggsverdi, er det alfa og omega å få kommunisert dette på en god måte.

Det er mange reklamebyråer i Norge, det er ulike konsulenter, du har EY som omtales her, men ingen av disse selskapene har i nærheten av samme erfaring som oss på å få frem et verbalt budskap og snakke direkte med nye potensielle kunder om hvor dyktige dere er på bærekraftige løsninger og produkter. For å lykkes med å nå frem med budskapet har vi følgende råd:

  • Ingen liker å bli lurt, det må ha en virkelig verdi for dine potensielle kunder – altså at det er et reelt bærekraftig produkt
  • Det bærekraftige må ikke nødvendigvis være hovedbudskapet, men det er et viktig attributt som underbygger hvor seriøse dere er som selskap
  • Budskapet må være enkelt å forstå. Husk at når du snakker med noen i målgruppen er det sentrale å få frem komplekse budskap på en lettfattelig måte – da har du et «mentalt monopol» når du formidler deres verdi som selskap vs. konkurrentene
  • Det er ikke alle som ser bærekraftige løsninger og produkter som viktige for dem som kunde. Det høres utrolig ut i 2022 men sånn er det. Da må du fortsette jobben med å identifisere de som verdsetter, og er villig til å kjøpe, et slikt produkt med dets innebygde budskap og verdi

Venezu er eksperter på klassisk B2B markedsføring gjennom telefonen og har samtidig flere års erfaring med digital markedsføring på vegne av våre kunder. Visste du at vi har en tjeneste, «Leadhunter», som kombinerer disse markedsmetodikkene og skaper merverdi for deg gjennom å generere leads via telefonen, Hubspot, Linkedin og Google – samtidig. Dette er en tjeneste som er perfekt for deg som vil fortelle markedet om dine bærekraftsløsninger og hvordan dere skaper verdi for sluttkunden!

Venezu støtter “In the same boat” som har som mål å rydde titusenvis av norske strender for plast. Hjelp dem med finansiering på Vips til 513478!

Kontakt oss